ETHERIUS GRADIENT-COLLECTIE: LICHTGEWICHT EN HIP DESIGN

Amsterdam, 21 september 2017 – Victorinox Travel Gear introduceert de Etherius Gradient-collectie: de bekende lichtgewicht koffers, maar nu in nieuwe kleurtinten. Voor de zilveren en bronzen variant bestaat er nu ook eentje met gradient-effect, gemaakt met een geavanceerde folieapplicatie-techniek. Speciaal voor stijlvolle, prijsbewuste reizigers die op zoek zijn naar lichte, duurzame koffers.

Zoals de naam al doet vermoeden – ether verwijst naar het heldere, bovenste gedeelte van de lucht boven de wolken – is de Etherius-koffer extra licht van gewicht. De koffer weegt slechts 2,8 kilo. Omdat hij bestaat uit breukbestendig materiaal, honderd procent zuiver polycarbonaat, is de koffer opmerkelijk stevig.

Het metallic-gradiënt-effect komt tot stand door gekleurd folie op de oppervlakte van het materiaal te plakken voordat de koffer wordt afgewerkt. Zo wordt de folie tijdens het vormingsproces onderdeel van het polycarbonaat, waardoor de koffer volledig krasbestendig is. De hoeken – de plaatsen waar de koffer kwetsbaarder is – zijn voorzien van extra bescherming.

De volledige collectie bestaat uit twee koffers voor handbagage en twee voor ruimbagage. Opgevouwen kleding wordt op de plaats gehouden met de compressiebanden in Y-vorm, zodat het niet gaat kreuken. Als er meer plaats nodig is, kan de koffer worden uitgebreid met het ritssysteem. Voor diegenen die hun spullen graag in aparte ruimtes willen verdelen, zijn er twee verdelingsvakken, waarvan er een zelfs uitrekbaar is.

Ook heeft de koffer een comfortabele greep, die in verschillende posities is te verstellen, zodat hij voor iedereen geschikt is. En hij is uitgerust met Premium 55MM Hinomoto-wielen, die ervoor zorgen dat de koffer lekker rolt. Reizigers die op zoek zijn naar extra veiligheid: het geïntegreerde slot dat Travel Sentry®-gekeurd is, kan door beveiligingspersoneel tijdens een veiligheidscontrole geopend en weer gesloten worden zonder het stuk te maken. Ook kunnen koffereigenaren via het Access Lock Combination Recovery Program op victorinox.com hun beveiligingscodes veilig registreren, zodat ze deze niet meer vergeten.

“Met deze nieuwe collectie combineren we de vreugde van het reizen met een esthetisch design”, zegt Carsten Kulcke, CEO van Victorinox Travel Gear. “Tegelijkertijd zijn de koffers zo ontworpen dat ze de superieure bescherming, kwaliteit en functionaliteit bieden die klanten van Swiss Army Knife gewend zijn en waar ze zo op vertrouwen.”