NIEUWE VX TOURING-COLLECTIE: REIS SLIM, PAK LICHT

263750 vx%20touring d82195 original 1510222904

Amsterdam, 9 november 2017 Victorinox Travel Gear introduceert een hoogwaardige, lichtgewicht collectie reistassen, waaronder de lichtste cabinekoffer ooit. De tassen hebben een bijzonder ontwerp en zijn gemaakt van zeer duurzame materialen – perfect voor actieve reizigers. Ze zijn dan ook geschikt voor verschillende doeleinden: een lang weekend weg of een businesstrip, bijvoorbeeld. Van hand- en ruimbagage tot duffel en backpacks – elk exemplaar is verkrijgbaar in verschillende tinten antraciet en donkerturquoise.

Met een gewicht van 2,35 kilo is de Vx Touring Wheeled Global Carry-On de lichtste handbagagekoffer van alle Victorinox Travel Gear-collecties. De Vx Touring Wheeled 2-in-1 Carry-On – die je van een backpack naar een duffel op wieltjes ombouwt – weegt slechts 2,74 kilo.

Niet alleen het gewicht is belangrijk voor Victorinox, ook is het van belang dat de tassen robuust zijn. Daarom zorgen de ABS-framing tubes – gevuld met sterke glasvezelstaven – voor extra stevigheid zonder dat ze zorgen voor extra gewicht. De slijtvaste VX4- en VXTek-stoffen zijn niet alleen licht van gewicht, maar scoren ook ruim twee keer zo hoog op de duurzaamheidstest van Victorinox.

Het gemak van reizigers start bij het inpakken. Het ontwerp en een aantal speciale en specifieke functies maken dit nog makkelijker. Met de aantrekriemen – gemaakt van ultrasterk hypalon – verpak je je bagage compacter. In de vakken op de achterkant van de duffels op wielen bewaar je de belangrijkste spullen en kun je bovendien schoenen of natte spullen kwijt. De handgreep is gemaakt van aluminium van luchtvaartkwaliteit, is in drie verschillende posities te verstellen en zorgt voor extra inpakruimte.

Naast deze praktische functies zijn er ook een verwijderbare riem om een andere tas aan te kunnen bevestigen, afsluitbare ritsen, een ergonomische, comfortabele greep, beschermplaten aan de achterkant en een ritssluiting waarmee je de ruimte van de tas kunt uitbreiden.

Waar je dus ook voor kiest – een duffel, backpack, cabine- of ruimkoffer – de Vx Touring-collectie verrast de actiefste en meest veeleisende reizigers.

“Wij helpen onze consumenten graag om snel, eenvoudig en vol vertrouwen te reizen. De Vx Touring-collectie is hierop gericht”, zegt Carsten Kulcke, CEO van Victorinox Travel Gear. “Onze designteams kozen voor lichtgewicht materialen die de standaardveiligheidstesten met vlag en wimpel hebben doorstaan”.