VICTORINOX LANCEERT MULTIFUNCTIONELE ALTMONT-BACKPACKCOLLECTIE: VAN BUITENLEVEN TOT BUSINESSMEETING

279058 altmont 0866d8 original 1525182303

Ibach, Zwitserland, 1 juli 2017 – Victorinox Travel Gear lanceert de Altmont-backpackcollectie, een serie rugtassen die functionaliteit naar een hoger niveau tilt. Zo zijn de tassen geïnspireerd op het iconische Zwitserse zakmes van het merk en onder meer uitgerust met praktische tools zoals een flesopener. In combinatie met het innovatieve design biedt de serie een complete Zwitserse backpackervaring.

Van businessmeeting tot buitenleven

De Altmont-backpacks zijn zo slim ontworpen dat ze zijn aan te passen aan elke situatie. Ze zijn vervaardigd uit een zeer sterk polyester materiaal, dat zowel duurzaam als stijlvol is. Daarnaast zijn de backpacks voorzien van een beschermend compartiment, speciaal bedoeld voor laptops. De collectie voldoet aan verschillende specifieke gebruikersbehoeften en is daarom onderverdeeld in drie productcategorieën:

Altmont Professional-backpacks zijn uitgerust met een uitneembare accessoires-organizer voor onder andere opladers, snoeren, USB-sticks en pennen. Deze organizer is eenvoudig toegankelijk en ook los te gebruiken. De tassen zijn verkrijgbaar in de universele kleur zwart. Daarnaast is een aantal modellen voorzien van Travel Sentry®-combinatiesloten voor meer veiligheid, of een geïntegreerde multi-tool gebaseerd op het Zwitserse zakmes.

Altmont Classic-backpacks zijn speciaal gemaakt om zwaardere spullen te dragen, en voorzien van versterkt verstevigd weefsel materiaal en gewatteerde schouderbanden. Je vindt je items snel en eenvoudig terug dankzij de strategische openingen. De backpacks zijn verkrijgbaar in drie klassieke kleuren: zwart, blauw en olijfgroen. De klassieke modellen zijn uitgerust met de op het Zwitserse zakmes geïnspireerde multifunctionele flesopeners, die zijn gemaakt in de messenfabriek in Ibach, Zwitserland.

Altmont Active-backpacks zijn voorzien van bevestigingspunten, daisy chains en snoersystemen waardoor je eenvoudig items als schoenen en helmen aan de buitenkant van de backpack kunt bevestigen. Zo kun je tijdens klimtochten of andere avonturen al je spullen kwijt. Het metalen verstelpunt op de schouderbanden heeft twee functies – je kunt er zowel de schouderbanden mee verstellen, als flessen openen. Het gewatteerde rugpaneel, de load lifters en borstbanden bieden maximaal draagcomfort – ook tijdens langere tochten. Deze categorie backpack is verkrijgbaar in de kleuren grijs, bordeauxrood en klassiek zwart.

“Ooit werden backpacks enkel gebruikt voor rondreizen en bergbeklimmen, maar nu worden ze steeds vaker ook ingezet voor alledaagse activiteiten, bijvoorbeeld door actieve zakenmannen en -vrouwen”, zegt Carsten Kulcke, CEO van Victorinox Travel Gear. “De nieuwe collectie is gebaseerd op onze Zwitserse afkomst. Onze designteams hebben zich gericht op de praktische aspecten én het belang van comfort bij het dragen van een backpack.”